sobota, 31 grudnia 2011

Nowy rok...

Szczęśliwego nowego roku...

Demontaż tapicerki drzwi...

Witam. Dziś jest dzień w którym chciałbym podzielić się swoją widzą i doświadczeniem w demontażu tapicerki z przednich drzwi w "206". Mogłoby się wydawać, że z czymś takim należy udać się do jakiegoś warsztatu. Nic bardziej mylnego, otórz jest to bardzo prosta sprawa. Załączam zdjęcia z mojej próby ostatniego ściągania.
Rzeczy potrzebne do demontażu:
-śrubokręt do śrub trzymających tapicerkę
-coś do podważenia np. płaski śrubokręt
-siła "Pudziana" naszczęście nie jest potrzebna
-no i oczywiście trochę chęci
A oto co trzeba zrobić krok po kroku:

1.Ściągamy trójkątną osłonę lusterka chwytając i ciągnąc do siebie

2.Należy odkręcić wszystkie śrubki trzymające tapicerkę




3.Ściągamy osłonę klamki, podważając ją np. płaskim śrubokrętem


4.Teraz najtrudniejsze. Podważamy tapicerkę tak aby wyskoczyła ze spinkami mocującymi ją do drzwi (jest ich 9). Można to robić na 2 sposoby, pierwszy to podważać każdą spinkę po kolei, ale można też ciągnąć z całej siły do siebie aż samo wyskoczy, jednak można przy tym połamać spinki (koszt jedna 10gr)



No i już po kłopocie i mamy ściągniętą tapicerkę. Mam nadzieje, że pomogłem chociaż jednej osobie w tym całym przedsięwzięciu...

czwartek, 29 grudnia 2011

Pierwsza ankieta-podsumowanie

Cześć dziś dobiegł czas podsumowania ankiety dotyczącej wersji silnika w Twoim "żabojadzie".
Tak więc spośród wszystkich wymienionych silników tylko 3 zdobyły jakiekolwiek głosy 1.4 benzyna i 2 diesela 1.4 HDI i 2.0 HDI, czyli wniosek jest taki, że silniki HDI są bardzo popularne a co za tym idzie muszą być dobre w każdym tego słowa znaczeniu. Pomimo tego, że ropa jest teraz droższa od benzyny to kierowcy nie przesiadają się jeszcze na "benzyniaki". Ciekaw jestem jak to bedzie wyglądało w przyszłości, gdyż ceny paliw idą do góry i jeszcze trochę, a nie będzie się opłacało jeździć dieselem.
Zapraszam do wypełnienia następnej ankiety...

środa, 28 grudnia 2011

VIN...

Przeglądając internet można znaleźć bardzo ciekawe rzeczy. Znalazłem dziś super aplikacje (szczerze to sam nie wiem jak to nazwać) która pomoże nam rozkodować numer VIN w naszych Peugeotach.
http://services.prosoftware.pl/pvin/
Naprawde warto sobie sprawdzić...

poniedziałek, 26 grudnia 2011

Lista komunikatów komputera pokładowego...

W każdym aucie wyposażonym w komputer pokładowy zdarza się, że na ekranie pojawi nam się komunikat. Często nie wiemy co on oznacza, sam miałem kilka razy z tym problem i dlatego chciałbym przedstawić listę komunikatów komputera pokładowego:

1 ABS system faulty - błąd systemu ABS, idzie w parze z Braking Fault
2 Active bonnet deployed - Odpalona aktywna maska (system ochrony potrąconych przechodniów, występuje np w Citroenie C6)
3 Active bonnet faulty - Awaria aktywnej maski
4 Airbag(s) faulty - awarie airbagów
5 Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - błąd Air-bagu lub napinacza pasów bezpieczeństwa
6 Airbag(s) or seat belt(s) faulty - błąd Air-bagu lub pasów bezpieczeństwa
7 Ambient brightness sensor faulty - awaria automatycznych świateł
8 Anti-wander lane-crossing warning device faulty - Uszkodzenie urządzenia ostrzegającego o przekroczeniu pasa ruchu
9 Antypollution system fault - ogólny błąd pracy w którymś z systemów związanych z jakością spalin
10 Auto gearbox temperature too high - za wysoka temperatura automatycznej skrzyni biegów
11 Auto headlights setting faulty - błąd ustawienia automatycznych świateł
12 Auto. door locking deactivated - wyłączone automatyczne zamykanie drzwi
13 Automatic frequency lock - automatyczna regulacja częstotliwości (dotyczy radia)
14 Automatic frequency lock (RDS)deactivated - automatyczna regulacja częstotliwości (RDS) wyłączona 15 Automatic gearbox faulty - uszkodzenie automatycznej skrzyni biegów
16 Automatic gearbox temperature too high - za wysoka temp oleju w skrzyni automatycznej
17 Automatic handbrake activated - uruchomiony automatyczny hamulec ręczny
18 Automatic handbrake deactivated - Automatyczny hamulec ręczny nieaktywny
19 Automatic headlights - automatyczne światła (główne)
20 Automatic headlights activ. - automatyczne światła (główne) właczone
21 Automatic headlights deact. - automatyczne światła (główne) wyłączone
22 Automatic headlights deactivated - automatyczne światła (główne) nieaktywne
23 Automatic headlights setting faulty - awaria auto-świateł
24 Automatic windscreen wiper activated - automatyczne wycieraczki aktywne
25 Automatic windscreen wiper deactivated - automatyczne wycieraczki nieaktywne
26 Automatic wiping active - czujnik deszczu aktywowany ( dot. automatycznych wycieraczek)
27 Battery charge faulty - awaria alternatora
28 Battery low - niskie napięcie akumulatora
29 Bonnet open - otwarta maska
30 Boot mechanism not locked ! - mechanizm bagażnika niezabezpieczony (czyli zamknięty)
31 Boot open - otwarty bagażnik
32 Brake light bulb(s) faulty. - uszkodzenie żarówki(ek) świateł stopu
 33 Brake pads worn - zużyte okładziny klocków hamulcowych
34 Braking system faulty - awaria systemu hamowania, często połączona z awarią ABS, wtedy jest po tym "ABS system fault"
35 Brightness sensor faulty. - uszkodzenie czujnika zmierzchu
36 Bulb(s) blown - przepalona(e) żarówka(i)
37 Call forwarding deactivated - przekazywanie rozmów nieaktywne ( dotyczy podłączonego telefonu)
38 Cannot read CDs - nie można odczytać płyty CD
39 CD changer empty - pusta zmieniarka płyt CD
40 CD changer not available - niedostępna zmieniarka płyt ( może być zablokowana ?)
41 CD changer temperature too high - za wysoka temperatura zmieniarki CD
42 Check tyre pressure and reinitialize - sprawdzić cisnienie opon i powtórnie zainicjować (zaprogramować ?)
43 Check tyre pressure. - Sprawdź ciśnienie w oponach
44 Child safety activated - System bezpieczeństwa dzieci aktywowany
45 Child safety deactivated - System bezpieczeństwa dzieci wyłączony
46 Coolant level low - niski poziom płynu chłodzącego
47 Cruise control activation impossible: enter speed - aktywacja tempomatu niemożliwa: wprowadz wartość 48 Cruise control faulty - awaria tempomatu
49 Cruise control not possible: speed low - tempomat - ustawienie prędkości niemożliwe; zbyt niska prędkość
50 Current speed too high - bieżąca prędkość zbyt wysoka (dla aut z tempomatem)
51 Depollution system fault - ogólny błąd zwiazany z poprawą jakości spalin (patrz także Antipollution system fault)
52 Diagnosis complete - (Auto)diagnostyka kompletna (zakończona)
53 Diagnosis in progress... - (Auto)diagnostyka w toku...
54 Diagnosis OK - (Auto)diagnostyka w porządku
55 Diagnosis underway... - trwa diagnostyka...
56 Diesel particle filter additive level low - niski poziom dodatku (płynu) do filtra cząstek stałych (FAP)
57 Dipped beam bulb(s) faulty - uszkodzona(e) żarówka(i) świateł mijania
58 Direction indicator(s) faulty - uszkodzony(e) kierunkowskaz(y)
59 Directional headlight(s) faulty - uszkodzenie świateł kierunkowych
60 Discharge lamp(s) defective. - uszkodzenie lamp wyładowawczych (tzw. ksenonów)
61 Door(s) open - drzwi otwarte
62 Doors locked - drzwi zablokowane
63 Driver's seatbelt not fastened - nie zapięty pas kierowcy
64 Driving school pedals indication - wskazanie pedałów samochodu do nauki jazdy ??
65 Economy mode active - tryb zabezpieczenia akumulatora przed rozładowaniem
66 Engine antipollution system faulty. - awaria katalizatora lub FAP ?
67 Engine level coolant too high - zbyt wysoki poziom cieczy chłodzącej
68 Engine management system faulty. - awaria komputera silnika
69 Engine oil level low - niski poziom oleju w silniku
70 Engine oil pressure low - niskie ciśnienie oleju w silniku
71 Engine oil temp too high - Za wysoka temperatura oleju w silniku
72 Engine overheating - przegrzanie silnika
73 ESP system deactivated - wyłączony system ESP
74 ESP/ASR system faulty - awaria systemu ESP/ASR
75 F. seat belt(s) not fastened! - niezapięte przednie pasy bezpieczeństwa
76 FAP additive level low - niski poziom dodatku (płynu) FAP
77 Fault :load-shedding in progress - błąd: trwa zrzucanie obciążenia (prawdopodobnie dotyczy odcięcia zasilania do niekrytycznych systemów)
78 Faulty suspension max speed 90 km/h (50 mph). - uszkodzenie zawieszenia - max prędkość 90 km/h
79 Fog lamp bulb(s)faulty - przepalona żarówka przeciwmgielna
80 Foglight bulb(s) faulty - przepalona żarówka przeciwmgielna
81 Folding roof mechanism faulty - uszkodzenie mechanizmu składania dachu
82 Front left hand door open - otwarte przednie lewe drzwi
83 Front parking asst. system faulty. - uszkodzenie przedniego systemu wspomagania parkowania
84 Front passenger seatbelt fastened - pas przedniego pasażera zapięty
85 Front passenger seatbelt not fastened - niezapięty pas przedniego pasażera
86 Front passenger seatbelt unfastened - niezapięty pas przedniego pasażera
87 Front right hand door open - otwarte przednie prawe drzwi
88 Front seatbelts not fastened - niezapięte przednie pasy
89 Fuel circuit deactivated - obieg(?) paliwa nieaktywny
90 Fuel filler flap not locked - niezamknięta pokrywa wlewu paliwa
91 Fuel level low - niski poziom paliwa
92 Fuel tank not locked - nie zamknięty zbiornik (korek wlewu) paliwa
93 Fuel used change in progress - trwa przełączanie na alternatywne paliwo (LPG/benzyna?)
94 Gearbox faulty - awaria skrzyni biegów
95 Handbrake cable fault auto handbrake activated - uszkodzona linka ręcznego aktywny automatyczny hamulec
96 Handbrake faulty - awaria hamulca ręcznego
97 Handbrake off - hamulec ręczny "zwolniony"
98 Handbrake on - hamulec ręczny "zaciągnięty"
99 Hands free starting system faulty - uszkodzenie systemu zdalnego uruchamiania pojazdu
100 High speed, check tyre pressures - wysoka prędkość, sprawdź ciśnienie w oponach
101 Hydraulic suspension pressure faulty - niewłaściwe ciśnienie zawieszenia (hydro)pneumatycznego
102 Ice alert - ryzyko gołoledzi, oblodzenia
103 Ignition key left in - informacja że nie wyjęliśmy kluczyka
104 Immobilizer faulty - błąd immobiliser-a
105 L. hand brake light bulb fault. - uszkodzenie lewej żarówki świateł stopu
106 Lane monitoring deactivated. - wyłączone śledzenie pasa ruchu
107 Lane monitoring inactive. - nieaktywne śledzenie pasa ruchu
108 Lane monitoring system deactivated - wyłączony system śledzenia pasa ruchu
109 Lane-crossing warning system faulty. - błąd systemu ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu
110 Left hand brake light bulb faulty. - uszkodzenie lewej żarówki świateł stopu
111 Left hand reversing light bulb faulty. - uszkodzenie lewej żarówki świateł cofania
112 Left rear sliding door faulty - awaria przesuwanych drzwi (to na pewno nie dotyczy)
113 LPG fuel refused - odrzucone żądanie przełączenia na LPG (dotyczy inst.gazowych)
114 LPG in use - LPG w użyciu (dotyczy inst.gazowych)
115 LPG system faulty - awaria (błąd) układu LPG (dotyczy inst.gazowych)
116 Main beam bulb(s) faulty - uszkodzenie żarowek świateł drogowych
117 Min level LPG - niski poziom LPG (dotyczy inst.gazowych)
118 Mobile deflector faulty - uszkodzenie ruchomego spoilera / wlotu powietrza ?
119 More than one door open. - otwarte więcej niż jedne drzwi
120 No bulb blown. - brak przepalonych żarówek
121 No CD changer magazine - brak magazynku CD w zmieniarce
122 No cruise control: speed low. - brak tempomatu: niska prędkość
123 No door open. - brak otwartych drzwi
124 No warning present. - brak ostrzeżeń
125 None of rear passenger seatbelts fastened. - Żadne z tylnych pasów nie są zapięte
126 Oil level low - niski poziom oleju
127 Oil pressure low - zbyt niskie ciśnienie oleju
128 Operation impossible : cassette not locked. - operacja niemożliwa: kaseta nie zatrzaśnięta
129 Operation impossible : screen open. - operacja niemożliwa: otwarte okno / żaluzja ?
130 Operation impossible: lock roof - czynność niemożliwa - zablokowany dach
131 Operation of roof impossible: boot open - praca dachu niemożliwa - otwarty bagażnik ( dot.modeli typu cabriolet)
132 Operation of roof impossible: screen not in place - praca dachu niemożliwa, (okno) nie jest na właściwym miejscu ( dot.modeli typu CC)
133 Operation of roof impossible: speed too high - praca dachu niemożliwa - zbyt duża prędkość ( dot.modeli typu cabriolet)
134 Overtaking assistance faulty. - uszkodzenie wspomagania wyprzedzania
135 Overtaking assistance system faulty - uszkodzenie systemu wspomagania wyprzedzania
136 Parking assistance system faulty - awaria systemu parkingowego (zbliżeniowego)
137 Parking asst. system deactivated. - system parkingowy wyłączony
138 Parking lamps activated - aktywne oświetlenie parkingowe
139 Parking lights activated. - włączone światła parkingowe
140 Passenger airbag switched off. - wyłączona poduszka pasażera
141 Passenger's airbag deactivated - wyłączona poduszka (Air-bag) pasażera
142 Power steering faulty - awaria układu wspomagania kierownicy
143 Press footbrake and set gear lever to 'N' - wcisnąć hamulec (zasadniczy) i ustawić bieg na pozycję N (neutral)
144 Prolonged starting in progress. - trwa przedłużona procedura uruchamiania
145 Puncture(s) in tyres detected - wykryto przebicie opony
146 Put auto box in 'P' position. - ustaw bieg skrzyni automatycznej w położeniu 'P'
147 Put automatic gearbox in 'P' position - ustaw (automatyczną) skrzynię biegów w pozycji P
148 R. hand brake light bulb fault. - uszkodzenie prawej żarówki świateł stopu
149 Rain sensor faulty - awaria czujnika deszczu
150 RDS activated - RDS aktywny (Radio Data System)
151 Rear cent. passenger seatbelt unfastened - nie zapięte pasy "tylnego środkowego" pasażera
152 Rear cent. pass. seatbelt fastened. - zapięty pas tynego środkowego pasażera
153 Rear left hand door open. - otwarte tylne lewe drzwi
154 Rear LH & CENT pass. seatbelts fastened. - zapięte tylne pasy pasażera: lewy i środkowy
155 Rear LH & RH pass. seatbelt is fastened. - zapiete tylne pasy pasażera: lewy i prawy
156 Rear LH passenger seatbelt fastened. - zapięty pas tylnego lewego pasażera
157 Rear LH passenger seatbelt unfastened - nie zapięte pasy "tylnego lewego" pasażera
158 Rear LH passenger seatbelt unfastened. - niezapięte pasy tylnego lewego pasażera
159 Rear LH sliding door faulty. - uszkodzenie tylnych lewych drzwi przesuwnych
160 Rear parking asst. system faulty. - uszkodzenie tylnego systemu wspomagania parkowania
161 Rear passenger seatbelts fastened. - zapięte pasy tylnych pasażerów
162 Rear RH & CENT pass. seatbelts fastened. - zapięte pasy tylnych pasażerów: prawy i srodkowy
163 Rear RH pass seatbelt unfast. - niezapięty pas tylnego prawego pasażera
164 Rear RH pass. seatbelt fastened. - zapięty pas tylnego prawego pasażera
165 Rear RH passenger seatbelt unfastened - nie zapięte pasy "tylnego prawego" pasażera
166 Rear RH passenger seatbelts fastened. - zapięte pasy tylnego pasażera
167 Rear right hand door open. - otwarte tylne prawe drzwi
168 Rear screen open. - otwarte tylne okno ?
169 Rear seatbelts fastened. - zapięte tylne pasy
170 Rear. LH pass. seatbelt fastened. - zapięty tylny lewy pas pasażera
171 Regional stations preference(REG) mode activated - włączony tryb preferencji stacji lokalnych (REG) 172 Regional stations preference(REG) mode deactivated - wyłączony tryb preferencji stacji lokalnych (REG)
173 Reminder: Lane monitoring inactive - Przypomnienie: nieaktywny system śledzenia pasa ruchu
174 Remote control battery flat - padnięta bateria w pilocie
175 Remote control battery low - słaba bateria w pilocie
176 Remote control not detected - pilot nie został wykryty
177 Remote control of battery is spent - bateria w pilocie zużyta
178 Reversing light bulb(s) faulty - uszkodzenie żarówki(ek) cofania
179 Right hand brake light bulb faulty - przepalona żarówka prawego "STOP"-u
180 Right hand reversing light bulb faulty - uszkodzenie prawej żarówki cofania
181 Right rear sliding door faulty - Awaria (odsuwanych) tylnych prawych drzwi (P806)
182 Risk of black ice - ryzyko gołoledzi, oblodzenia
183 Risk of FAP clogging - ryzyko zatkania się filtra FAP
184 Risk of ice. - ryzyko wystąpienia gołoledzi
185 Risk of particle filter clogging - ryzyko zatkania się filtra cząstek stałych
186 Roof frame fault - awaria ramy dachu
187 Roof mechanism faulty. - uszkodzenie mechanizmu dachu
188 Roof mechanism not locked - mechanizm dachu niezabezpieczony
189 Roof open. - dach otwarty
190 Roof operation - mechanizm dachu w użyciu
191 Roof operation complete - zamknięcie / otwarcie dachu ukończone
192 Roof operation impossible: boot net not in position. - niemożliwe otwarcie / zamknięcie dachu : siatka w bagażniku w złym połozeniu
193 Roof operation impossible: boot open. - niemożliwe otwarcie / zamknięcie dachu : otwarty bagażnik
194 Roof operation impossible: cassette not locked - praca dachu niemożliwa - niezablokowana kaseta(?) 195 Roof operation impossible: external temperature low - praca dachu niemożliwa - niska temperatura zewnętrzna
196 Roof operation impossible: Lock roof. - praca dachu niemożliwa - zatrzaśnij dach ?
197 Roof operation impossible: roof locked - praca dachu niemożliwa - dach zablokowany
198 Roof operation impossible: screen open - praca dachu niemożliwa - otwarty szyberdach ?
199 Roof operation impossible: speed too high. - praca dachu niemożliwa: za wysoka prędkość
200 Roof operation incomplete - nie ukończone zamykanie/otwieranie dachu
201 Screen washer fluid level low - niski poziom płynu do spryskiwaczy
202 Seat belt(s) fastened. - pasy bezpieczeństwa zapięte
203 Seatbelt(s) not fastened - nie zapięte pasy kierowcy
204 Self locking doors activated - automatyczne blokowanie drzwi aktywne
205 Self locking doors deactivated - automatyczne blokowanie drzwi nieaktywne
206 Shock sensor faulty - awaria czujnika wstrząsu
207 Side airbag faulty - awaria bocznych Air-bagów
208 Sidelight bulb(s) fault - przepalona żarówka postojowa
209 Sidelights left on - zostawione światła włączone
210 SIM Card missing or poorly inserted - brak lub niewłaściwie włożona karta SIM
211 Space measuring system faulty - błąd pomiaru systemu zbliżeniowego
212 Sport suspension mode activated - tryb zawieszenia sportowego aktywny
213 Start impossible: unlock steering - uruchomienie niemożliwe: odblokuj kierownicę
214 Starting phase has failed (consult handbook) - Faza uruchomienia zakończona niepowodzeniem (skonsultuj się z instrukcją)
215 Starting phase has failed. - Faza uruchomienia zakończona niepowodzeniem
216 STOP - START faulty. - awaria systemu Stop & Start (system automatycznie wyłączający silnik w korkach, występuje np.. w Citroenie C2)
217 Stop & Start activated - system Stop & Start włączony
218 Stop & Start available. - dostępny system Stop & Start
219 Stop & Start deactivated - system Stop & Start wyłączony
220 Stop & Start deferred - uruchomienie systemu Stop & Start odłożone na później
221 Stop lamp test: brake gently - test świateł stopu: zahamuj delikatnie
222 STOP; START system faulty - awaria systemu Stop & Start
223 Suspension faulty - awaria układu zawieszenia
224 Suspension faulty max v speed :90 km/h - awaria zawieszenia; max prędkość 90km/h
225 Suspension pressure faulty - błąd (niewłaściwe) ciśnienia zawieszenia
226 Top up engine coolant level - kontrolka minimalnego poziomu płynu chłodzącego, dolej płynu
227 Traffic message(TA) mode activated - informacja o korkach aktywowana
228 Traffic message(TA) mode deactivated - informacja o korkach nieaktywna
229 Tyre pressure normal. - ciśnienie w oponach w normie
230 Tyre pressure not monitored. - wyłączone śledzenie ciśnienia w oponach
231 Tyre pressure to low - za małe ciśnienie w oponach, dla samochodów z czujnikami ciśnienia
232 Tyre pressure(s)not monitored - ciśnienie opon nie jest monitorowane
233 Tyre puncture(s) detected - wykryto przebicie opony
234 Unblock disel filter - zapchany filtr FAP
235 Use Stop & Start - użyj systemu Stop & Start
236 Stop & Start available - Stop & Start dostępny
237 Water in diesel filter. - woda w filtrze oleju napędowego
238 Water presence in the diesel filter - stwierdzona obecność wody w filtrze oleju napędowego (diesel) 239 X seatbelts attached - zamontowane pasy 3-punktowe

Trochę tego jest...

sobota, 24 grudnia 2011

Święta święta...

Z okazji Świąt życzę wszystkim czytelnikom Ciepłych i Rodzinnych Świąt...

... taki mały prezent na święta:

Zdjęcia

Cześć.
Ze względy na to, że strona jest nieco pusta postanowiłem wstawić kilka zdjęć, oczywiście Peugeota 206:)





CDN...

piątek, 23 grudnia 2011

Silnik...

Cześć. Dzisiaj postanowiłem opisać serce każdego samochodu, organ bez którego żaden organizm nie może funkcjonować mianowicie "silnik". Jak każdy miłosnik 206 wie, Peugeot posiada duży wybór silników, może nie tyle co "Niemce" ale moim zdaniem wystarczającą ilość. Jest w czym wybierać:

Wersja                Moc          Maks. moment obrotowy   0-100 km/h:          V-max:
Benzyna:
-1.1                    60KM             91 Nm                          15,2 sec                158 km/h
-1.4                    75KM             111 Nm                        13,4 sec                170 km/h
-1.4 16V            88KM             133 Nm                        10,9 sec                179 km/h
-1.6                    88KM             135 Nm                        10,6 sec                177 km/h
-1.6 16V            110KM           149 Nm                          9,9 sec                196 km/h
-2.0 S16/GT       136KM           190 Nm                          8,4 sec                210 km/h
-2.0 RC              177KM           202 Nm                          7,4 sec                220 km/h
Diesel:
-1.4 HDi             68KM             150 Nm                        14,7 sec                168 km/h
-1.9 D                 70KM            125 Nm                         16,1 sec               161 km/h
-2.0 HDi             90KM             205 Nm                         12,6 sec               180 km/h
-1.6 HDi             110KM           244 Nm                          9,1 sec                190 km/h

 Przedstawione są tylko liczby, dane producenta w które nie należy za bardzo wierzyć( co do V-maxa i 0-100km/h), gdyż przy kożystnych warunkach można rozpędzić auto to większych prędkości.

Teraz jeśli chodzi o serce mojej 206, jest to 2.0 HDi 90 KM i muszę powiedzieć, że ten silnik zasługuje na samochodowego Nobla. Jestem świetnym przykładem, że dane producenta kłamią, ponieważ nie wiem jak to możliwe ale mało jest takich aut które są w stanie odjechać mi na światłach. Mówiąc więcej to ja odjeżdzam większości (pomijając silniki od 2.0 w górę), a gdy jechałem 160km/h (nie polecam) auto ciągle przyspieszało, więc myślę, że pojedzie grubo ponad 180.

Przejdzmy do jednej z najważniejszych czynników, które decydują przy wyborze Diesela, mianowicie do spalania. Tak więc średnie spalanie które uzyskuje to 5.5 l/100km jeźdząc po mieście i w trasie. Wydawałoby się śmiesznie mało jak na tak duży silnik, ale najśmiesznajsze jest to, że można zejść do 5 jak ktoś by chciał.

Podsumowując muszę powiedzieć, że z czystym sumieniem mogę polecić silnik 2.0 HDi, który jest jednym z lepszych silników na rynku. Idealnie pasuje do takiego małego autka, daje niesamowitą frajde z jazdy przy minimalnym spalaniu.

Dziękuję za przeczytanie i zapraszam do dalszej lektury...

środa, 21 grudnia 2011

Peugeot 206 - Opis.

Peugeot 206-samochód segmentu B, produkowany w latach 1998-2010. Posiada 5 różnych typów nadwozia, więc każdy znajdzie coś dla siebie:
3-drzwiowy hatchback,
5-drzwiowy hatchback
5-drzwiowe kombi (SW)
4-drzwiowy sedan
2-drzwiowe coupe-cabrio (CC)


Wersje nadwoziowe 3- i 5-drzwiowe pojawiły się w 1998 roku. Na początku oferowano je z silnikami benzynowymi o pojemnościach: 1124 (60 KM), 1360 (75 KM) i 1560 cm³ (90 KM), oraz diesla 1868 cm³ i mocy 70 KM. Rok później dołączyła wersja sportowa nazwana S16 z silnikiem o pojemności 1997 cm³ i mocy 135 KM, oraz 2-drzwiowe cabrio-coupe ze składanym, dzielonym, sztywnym dachem, zwane CC. Ten sam silnik otrzymała wersja GT, która została wyprodukowana po to, aby można było homologować model 206 jako auto rajdowe klasy WRC. Wersja ta była dłuższa od standardowej 206-tki dzięki zmienionym zderzakom, było to wymagane przepisami, które mówiły, że auta WRC muszą mieć minimum 4 metry długości. W 2000 roku do diesla 1,9 l. dołączył nowy silnik wysokoprężny 2,0 HDI o pojemności 1997 cm³, technologią common rail i mocy 90 KM.


2001 roku zaprezentowano nową wersje nadwoziową: 5-drzwiowe kombi zwane SW. Pojawił się też nowy szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1587 i mocy 109 KM, zastępując jednostkę o mocy 90 KM. Silnik 1,9D zastąpiono nową jednostką 1,4 HDI o poj. 1398 cm³ (68 KM). Do modeli wprowadzono instalację multipleksową (skrót: MUX).


W 2003 roku 206-ka przeszła niewielki facelifting. Pojawiła się też wersja RC z silnikiem 2,0 l. o mocy 177 KM. Rok później silnik 1,4 l. oprócz wersji 75 konnej otrzymał wersję o mocy 90 KM. Pojawił się też jeszcze jeden diesel 1,6 HDI (1560 cm³) i mocy 110 KM.
W 2005 roku zaprezentowano wersję sedan, która jest produkowana przez kompanię Iran Khodro z Iranu.


Na początku 2009 roku zaprezentowano zmodernizowaną odmianę tego modelu, nazwaną Peugeot 206+. Zmiany objęły głównie nadwozie samochodu, gdzie zastosowano zderzak przedni oraz lampy nawiązujące do obecnej linii stylizacyjnej firmy Peugeot. W tylnej części nadwozia zastosowano nowy zderzak oraz tylne światła o zmienionym wzorze klosza. We wnętrzu odświeżono deskę rozdzielczą.
W Chinach znacznie przestylizowany Peugeot 206 jest sprzedawany jako Citroën C2 (model ten nie ma nic wspólnego z europejskim Citroënem C2).


Tak więc jest w czym wybierać, ja posiadam 3-drzwiowego hatchbacka z silnikiem 2.0 HDI (90KM), uważam, że jest to najlepszy silnik dostępny w tym autku za rozsądne pieniądze, ale o tym postaram sie napisać w następnym poście.
Zapraszam do czytania kolejnych tematów...

Mój Peugeot 206;)

Cześć, chciałbym zaprezentować wam krótki filmik z moim autkiem. Miłego oglądania...

wtorek, 20 grudnia 2011

Witam wszystkich.
Na początku pare słów o mnie, więc mam na imię Dawid i jestem posiadaczem 206 od ponad roku. Może kilka posdtawowych informacju na temat autka, mianowicie "pug" jest z 2001 roku, silnik 2.0HDI 90KM, z przebiegiem ok 115 000 km, itd. W ciągu tego czasu trochę poznałem ten samochód, jest wiele rzeczy, które mnie zaskoczyły pozytywnie jak i negatywnie w tym samochodzie.
206 jest moim pierwszym samochodem. Wybrałem go hmm, szczerze to sam nie wiedziałem dlaczego, ponieważ na pierwszy rzut oka nie spodobało mi się, jeździ przecież takich aut pełno po ulicach i jakoś nie zwracałem na nie większej uwagi. Jestem młody, a każdy młody człowiek chce się wyróżniać w tłumie, dlatego chciałem auto, którerobiłoby wrażenie na innych (chyba nic dziwnego;).
Jednak szybko zostałem sprowadzony na ziemię gdy tylko przejrzałem ogłoszenia motoryzacyjne na bardzo znanym portalu na "A". Miałem do dyspozycji ok 10 tyś PLN. wydawałoby się, że to dużo ale zarazem mało jak na samochód, który miał "jeździć", a nie stać u mechanika. Przeglądam i przeglądam, w kręgu mojego zainteresowania były różne auta takie jak BMW e36( każdy młody chłopak marzy o "beemce"), Alfa Romeo 156, nawet Ford Puma, no i jeszcze kilka innych samochodzików do 10 "klocków".
Wybór padł na Peugeota 206, ponieważ był w najlepszym stanie za niewielkie pieniądze i z kilometra na kilometr jazdy autem mogę powiedzieć, że nie żałuję tej decyzji.
Na moim blogu będe starał się pokazać dobre jak i złe strony "żabojada" i dać kilka rad jak i co można przy nim samemu zrobić:)
Więc zapraszam do dalszej lektury...