piątek, 23 grudnia 2011

Silnik...

Cześć. Dzisiaj postanowiłem opisać serce każdego samochodu, organ bez którego żaden organizm nie może funkcjonować mianowicie "silnik". Jak każdy miłosnik 206 wie, Peugeot posiada duży wybór silników, może nie tyle co "Niemce" ale moim zdaniem wystarczającą ilość. Jest w czym wybierać:

Wersja                Moc          Maks. moment obrotowy   0-100 km/h:          V-max:
Benzyna:
-1.1                    60KM             91 Nm                          15,2 sec                158 km/h
-1.4                    75KM             111 Nm                        13,4 sec                170 km/h
-1.4 16V            88KM             133 Nm                        10,9 sec                179 km/h
-1.6                    88KM             135 Nm                        10,6 sec                177 km/h
-1.6 16V            110KM           149 Nm                          9,9 sec                196 km/h
-2.0 S16/GT       136KM           190 Nm                          8,4 sec                210 km/h
-2.0 RC              177KM           202 Nm                          7,4 sec                220 km/h
Diesel:
-1.4 HDi             68KM             150 Nm                        14,7 sec                168 km/h
-1.9 D                 70KM            125 Nm                         16,1 sec               161 km/h
-2.0 HDi             90KM             205 Nm                         12,6 sec               180 km/h
-1.6 HDi             110KM           244 Nm                          9,1 sec                190 km/h

 Przedstawione są tylko liczby, dane producenta w które nie należy za bardzo wierzyć( co do V-maxa i 0-100km/h), gdyż przy kożystnych warunkach można rozpędzić auto to większych prędkości.

Teraz jeśli chodzi o serce mojej 206, jest to 2.0 HDi 90 KM i muszę powiedzieć, że ten silnik zasługuje na samochodowego Nobla. Jestem świetnym przykładem, że dane producenta kłamią, ponieważ nie wiem jak to możliwe ale mało jest takich aut które są w stanie odjechać mi na światłach. Mówiąc więcej to ja odjeżdzam większości (pomijając silniki od 2.0 w górę), a gdy jechałem 160km/h (nie polecam) auto ciągle przyspieszało, więc myślę, że pojedzie grubo ponad 180.

Przejdzmy do jednej z najważniejszych czynników, które decydują przy wyborze Diesela, mianowicie do spalania. Tak więc średnie spalanie które uzyskuje to 5.5 l/100km jeźdząc po mieście i w trasie. Wydawałoby się śmiesznie mało jak na tak duży silnik, ale najśmiesznajsze jest to, że można zejść do 5 jak ktoś by chciał.

Podsumowując muszę powiedzieć, że z czystym sumieniem mogę polecić silnik 2.0 HDi, który jest jednym z lepszych silników na rynku. Idealnie pasuje do takiego małego autka, daje niesamowitą frajde z jazdy przy minimalnym spalaniu.

Dziękuję za przeczytanie i zapraszam do dalszej lektury...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz