środa, 21 grudnia 2011

Peugeot 206 - Opis.

Peugeot 206-samochód segmentu B, produkowany w latach 1998-2010. Posiada 5 różnych typów nadwozia, więc każdy znajdzie coś dla siebie:
3-drzwiowy hatchback,
5-drzwiowy hatchback
5-drzwiowe kombi (SW)
4-drzwiowy sedan
2-drzwiowe coupe-cabrio (CC)


Wersje nadwoziowe 3- i 5-drzwiowe pojawiły się w 1998 roku. Na początku oferowano je z silnikami benzynowymi o pojemnościach: 1124 (60 KM), 1360 (75 KM) i 1560 cm³ (90 KM), oraz diesla 1868 cm³ i mocy 70 KM. Rok później dołączyła wersja sportowa nazwana S16 z silnikiem o pojemności 1997 cm³ i mocy 135 KM, oraz 2-drzwiowe cabrio-coupe ze składanym, dzielonym, sztywnym dachem, zwane CC. Ten sam silnik otrzymała wersja GT, która została wyprodukowana po to, aby można było homologować model 206 jako auto rajdowe klasy WRC. Wersja ta była dłuższa od standardowej 206-tki dzięki zmienionym zderzakom, było to wymagane przepisami, które mówiły, że auta WRC muszą mieć minimum 4 metry długości. W 2000 roku do diesla 1,9 l. dołączył nowy silnik wysokoprężny 2,0 HDI o pojemności 1997 cm³, technologią common rail i mocy 90 KM.


2001 roku zaprezentowano nową wersje nadwoziową: 5-drzwiowe kombi zwane SW. Pojawił się też nowy szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1587 i mocy 109 KM, zastępując jednostkę o mocy 90 KM. Silnik 1,9D zastąpiono nową jednostką 1,4 HDI o poj. 1398 cm³ (68 KM). Do modeli wprowadzono instalację multipleksową (skrót: MUX).


W 2003 roku 206-ka przeszła niewielki facelifting. Pojawiła się też wersja RC z silnikiem 2,0 l. o mocy 177 KM. Rok później silnik 1,4 l. oprócz wersji 75 konnej otrzymał wersję o mocy 90 KM. Pojawił się też jeszcze jeden diesel 1,6 HDI (1560 cm³) i mocy 110 KM.
W 2005 roku zaprezentowano wersję sedan, która jest produkowana przez kompanię Iran Khodro z Iranu.


Na początku 2009 roku zaprezentowano zmodernizowaną odmianę tego modelu, nazwaną Peugeot 206+. Zmiany objęły głównie nadwozie samochodu, gdzie zastosowano zderzak przedni oraz lampy nawiązujące do obecnej linii stylizacyjnej firmy Peugeot. W tylnej części nadwozia zastosowano nowy zderzak oraz tylne światła o zmienionym wzorze klosza. We wnętrzu odświeżono deskę rozdzielczą.
W Chinach znacznie przestylizowany Peugeot 206 jest sprzedawany jako Citroën C2 (model ten nie ma nic wspólnego z europejskim Citroënem C2).


Tak więc jest w czym wybierać, ja posiadam 3-drzwiowego hatchbacka z silnikiem 2.0 HDI (90KM), uważam, że jest to najlepszy silnik dostępny w tym autku za rozsądne pieniądze, ale o tym postaram sie napisać w następnym poście.
Zapraszam do czytania kolejnych tematów...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz